Ordonnateur - Atouts de Bordeciel SSE 9.31.0

Bureau du SAML de la Jouabilité de Skyrim Special Edition, bonjour.
Avatar du membre
Llulu
Traducteur aspirant
Traducteur aspirant
Messages : 38

Re: Ordinator - Perks of Skyrim

Message par Llulu »

La patience est de rigueur.
Avatar du membre
Sylom
Légende de la Confrérie
Légende de la Confrérie
Messages : 10085

Re: Ordinator - Perks of Skyrim

Message par Sylom »

Ça avance, ça avance.
EDIT : à peu près 3 catégories à revoir.
Avatar du membre
Platinum
Confrère
Messages : 79

Re: Ordinator - Perks of Skyrim

Message par Platinum »

Vraiment hâte que la traduction soit postée, d'ailleurs où en est-elle aujourd'hui? Je n'attend plus que ce mod pour pouvoir recommencer skyrim pour la énième fois :top:
Avatar du membre
Sylom
Légende de la Confrérie
Légende de la Confrérie
Messages : 10085

Re: Ordinator - Perks of Skyrim

Message par Sylom »

La relecture devrait être bouclée cette semaine.
Avatar du membre
Sylom
Légende de la Confrérie
Légende de la Confrérie
Messages : 10085

Re: Ordinator - Perks of Skyrim

Message par Sylom »

Relecture terminée et envoyée à Irwine.
jumikael
Confrère
Messages : 4

Re: Ordinator - Perks of Skyrim

Message par jumikael »

Voilà une super nouvelle, merci :)
Avatar du membre
Sylom
Légende de la Confrérie
Légende de la Confrérie
Messages : 10085

Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 8.16

Message par Sylom »

[youtube][/youtube]
Ouais je sais, ça n'a AUCUN rapport. Mais c'est pour vous donner un aperçu de notre état mental actuel après Ordonnateur.
Mod dispo : Ordonnateur - Atouts de Bordeciel
zgon
Confrère
Messages : 366

Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel SSE 8.16

Message par zgon »

Merci pour le boulot. les bon mods commencent à affluer sur SSE, par la vidéo, tu veux dire: gros mal de tête après avoir fini ordonnateur ?
Avatar du membre
Sylom
Légende de la Confrérie
Légende de la Confrérie
Messages : 10085

Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel SSE 8.16

Message par Sylom »

Disons que ça nous a sacrément tapé sur les nerfs.
Avatar du membre
Sylom
Légende de la Confrérie
Légende de la Confrérie
Messages : 10085

Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel SSE 8.22

Message par Sylom »

Maj du mod en 8.22 :

Code : Tout sélectionner

There has been an infuriating amount of feedback that was basically "this mod is OP" without further information, so I was unable to make meaningful balance changes for this update.

Innate Magic has been overhauled to be less controversial. There will be a separate Vancian Magic mod at some point.

Music video: https://www.youtube.com/watch?v=okZpD1O2kmI

Misc
- The sneak detector now sets rather than mods the global state variable to avoid it going out of sync in case of a stack dump interrupting execution.

Alchemy
- World Serpent: disabled in werewolf form because power attacks are shouts.

Alteration
- Innate Magic overhaul:
--- Innate Magic: no longer disables your spells when you run out of spell slots, but spell effectiveness bonus removed (this had issues with projectile spells) and cap reduced from 4 -> 3 spells.
--- Chosen One: cap reduced from 7 -> 5 spells.
--- Warrior-Prophet: reduced damage and critical strike bonus from 20% -> 15%.
- Intuitive Magic: updated description to reflect change to Innate Magic.
- Philosopher's Stone: increased gold from 1x Alteration -> 2x Alteration.

Archery
- Archery Mastery: increased damage bonus from 20/40% -> 25/50%.
- Long Shot: improved description.
- Snipe: reduced critical strike damage bonus from x5 -> x3 (enchantment damage bonus is unaffected).

Destruction
- Absolute Power: added safeguard to restrict the perk to players.
- Cataclysm: increased cooldown from 30 -> 45 seconds.
- Conflagration: added condition to ensure the hazard only affects hostile targets.
- Ionized Path: fixed potential divide by zero state.
- Static Field:improved script execution speed.

Illusion
- Dream Geas: no longer suppresses the notification that a power has been added.

One-Handed
- Apex Predator: increased damage from 3% -> 4% and damage cap from 22.5 -> 40.
- Massive Attack: lowered threshold from 15 -> 10 attacks; fixed power attack damage being doubled instead of tripled.
- One-Handed Mastery: increased damage bonus from 20/40% -> 25/50%.
- Thousand Cuts: changed bonus damage from +100% @10 cuts -> +25% @5 cuts and +50% @10 cuts.
- Fixed some NPCs gaining some perks twice with ASIS.

Pickpocket
- Thief's Eye: regenerated script to try and fix the disappearing effect bug. (This is the same thing as the Thunderchild meditation bug, where the game fails to fill script properties for no reason.)

Restoration
- False Light: reduced conversion rate from 80% -> 75%.
- In Thy Name: reduced damage bonus from 20% -> 15%.
- Lightwielder: reduced damage bonus from 20% -> 10%. (Total conversion rate 100%.)
- Under My Wings: now uses IsHostileToActor condition instead of GetShouldAttack.

Sneak
- Sneak Mastery: reduced effectiveness from 20/40% -> 15/30%.
- Right Behind You: reduced sneak bonus from 25% -> 10% at a moderate distance and 75% -> 20% at a close distance. (This was massively OP.)

Speech
- Shout perks disabled in werewolf form because power attacks are shouts.
- Speech Mastery: changed intimidation effectiveness from x2/x999 -> x2/x4 (since some intimidation checks are coded to always fail, guaranteeing success is a false promise).
- Speak With Animals: no longer suppresses the notification that a power has been added, in the (vain) hope that people will notice.

Two-Handed
- Avalanche: improved description.
- Flee Fool: reduced damage bonus from 50% -> 40% but increased likelihood to trip.
- Two-Handed Mastery: increased damage bonus from 20/40% -> 25/50%.
Répondre

Retourner vers « Jouabilité »