Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 9.30.0

Bureau du SAML de la Jouabilité de Skyrim, bonjour.
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balou
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 7.26

Message par balou »

Cc les gens ^^

Des nouvelles de la mise a jours ?
♪ ♫ ♫ Lorsque je marche dans la vallée de l'ombre de la mort... ♫♪ ♫ ...je ne ressens aucune peur ♪ ♫

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Irwine
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 7.26

Message par Irwine »

La mise à jour avance mais beaucoup de changement en perspective du coup ça prend un peu de temps.
J'essayerais de faire ça pour la fin de cette semaine, mais c'est à prendre avec des pincettes car je ne peut pas affirmer avec certitude que ce sera fait.
Vers l'infini et l'au delà
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balou
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 7.26

Message par balou »

parfait ça me laisse juste le temps de tester mon skyrim pour voir si tout fonctionne ^^
♪ ♫ ♫ Lorsque je marche dans la vallée de l'ombre de la mort... ♫♪ ♫ ...je ne ressens aucune peur ♪ ♫

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Irwine
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 7.26

Message par Irwine »

Alors petite mise à jour pour donner des nouvelles, le mod est partit en relecture/ corrections donc encore un peu de patience svp.
Vers l'infini et l'au delà
macgivre07
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 7.26

Message par macgivre07 »

Irwine a écrit :Alors petite mise à jour pour donner des nouvelles, le mod est partit en relecture/ corrections donc encore un peu de patience svp.
Merci. :honneur:
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Zanhast
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 7.26

Message par Zanhast »

Salut,
Des nouvelles concernant la relecture/corrections?
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Sylom
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 7.26

Message par Sylom »

Toujours en cours.
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Sylom
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 8.16

Message par Sylom »

Passage du mod en 8.16.
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balou
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 8.16

Message par balou »

tout fonctionne nickel merci les gens ^^
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Sylom
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Re: Ordonnateur - Atouts de Bordeciel 8.22

Message par Sylom »

Maj du mod en 8.22 :

Code : Tout sélectionner

There has been an infuriating amount of feedback that was basically "this mod is OP" without further information, so I was unable to make meaningful balance changes for this update.

Innate Magic has been overhauled to be less controversial. There will be a separate Vancian Magic mod at some point.

Music video: https://www.youtube.com/watch?v=okZpD1O2kmI

Misc
- The sneak detector now sets rather than mods the global state variable to avoid it going out of sync in case of a stack dump interrupting execution.

Alchemy
- World Serpent: disabled in werewolf form because power attacks are shouts.

Alteration
- Innate Magic overhaul:
--- Innate Magic: no longer disables your spells when you run out of spell slots, but spell effectiveness bonus removed (this had issues with projectile spells) and cap reduced from 4 -> 3 spells.
--- Chosen One: cap reduced from 7 -> 5 spells.
--- Warrior-Prophet: reduced damage and critical strike bonus from 20% -> 15%.
- Intuitive Magic: updated description to reflect change to Innate Magic.
- Philosopher's Stone: increased gold from 1x Alteration -> 2x Alteration.

Archery
- Archery Mastery: increased damage bonus from 20/40% -> 25/50%.
- Long Shot: improved description.
- Snipe: reduced critical strike damage bonus from x5 -> x3 (enchantment damage bonus is unaffected).

Destruction
- Absolute Power: added safeguard to restrict the perk to players.
- Cataclysm: increased cooldown from 30 -> 45 seconds.
- Conflagration: added condition to ensure the hazard only affects hostile targets.
- Ionized Path: fixed potential divide by zero state.
- Static Field:improved script execution speed.

Illusion
- Dream Geas: no longer suppresses the notification that a power has been added.

One-Handed
- Apex Predator: increased damage from 3% -> 4% and damage cap from 22.5 -> 40.
- Massive Attack: lowered threshold from 15 -> 10 attacks; fixed power attack damage being doubled instead of tripled.
- One-Handed Mastery: increased damage bonus from 20/40% -> 25/50%.
- Thousand Cuts: changed bonus damage from +100% @10 cuts -> +25% @5 cuts and +50% @10 cuts.
- Fixed some NPCs gaining some perks twice with ASIS.

Pickpocket
- Thief's Eye: regenerated script to try and fix the disappearing effect bug. (This is the same thing as the Thunderchild meditation bug, where the game fails to fill script properties for no reason.)

Restoration
- False Light: reduced conversion rate from 80% -> 75%.
- In Thy Name: reduced damage bonus from 20% -> 15%.
- Lightwielder: reduced damage bonus from 20% -> 10%. (Total conversion rate 100%.)
- Under My Wings: now uses IsHostileToActor condition instead of GetShouldAttack.

Sneak
- Sneak Mastery: reduced effectiveness from 20/40% -> 15/30%.
- Right Behind You: reduced sneak bonus from 25% -> 10% at a moderate distance and 75% -> 20% at a close distance. (This was massively OP.)

Speech
- Shout perks disabled in werewolf form because power attacks are shouts.
- Speech Mastery: changed intimidation effectiveness from x2/x999 -> x2/x4 (since some intimidation checks are coded to always fail, guaranteeing success is a false promise).
- Speak With Animals: no longer suppresses the notification that a power has been added, in the (vain) hope that people will notice.

Two-Handed
- Avalanche: improved description.
- Flee Fool: reduced damage bonus from 50% -> 40% but increased likelihood to trip.
- Two-Handed Mastery: increased damage bonus from 20/40% -> 25/50%.
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