Eldrak a écrit :Hmm, possible mais bon ils sont de toutes manières moches, donc...
Oui
[Controls]
fMouseHeadingYScale=0.0200
fMouseHeadingXScale=0.0200
The [Controls] section and variables above must to be added to the bottom of the Skyrim.ini file to modify relative sensitivities of the Y Axis (up/down) and X Axis (left/right) of the mouse. Higher values increase the effective sensitivity of the relevant axis. However adjusting these variables will not lock down the sensitivities relative to each other. As noted earlier, the Creation Engine adjusts the vertical sensitivity of the mouse based on overall framerate. This is most evident when VSync is disabled and it becomes possible to breach the (typically 60 FPS) framerate cap - in some indoor areas where FPS can reach 100-200 or more, the vertical axis will become incredibly sensitive relative to the horizontal axis; conversely, in areas where framerate dips to very low figures (with VSync on or off), the vertical sensitivity will become very sluggish. There is no true fix for this at the moment.
[Contrôle]
fMouseHeadingYScale = 0,0200
fMouseHeadingXScale = 0,0200
Le section [Controls] et les variables ci-dessus doivent être ajoutés à la fin du fichier Skyrim.ini.
Changer ces valeurs permet de modifier la sensibilité relative de l'axe Y (haut / bas) et l'axe X (gauche / droite) de la souris.
Des valeurs élevées augmentent la sensibilité effective de l'axe concerné.
Par contre le moteur du jeu ajuste l'axe verticale en fonction des FPS, si vous désactivez le Vsync (ce qui permet de dépasser les limite des 60FPS) l'axe verticale risque d'être très sensible.
Il n'y a pas encore de solutions valable pour que l'axe vertical soit moins sensible lorsqu'il y a des grosses hausses de FPS.
Shadows
iShadowMapResolution=4096 - This variable in SkyrimPrefs.ini directly controls shadow resolution and hence is the major determinant of shadow quality in the game. It is part of the Shadow Detail in-game setting. At Shadow Detail Low iShadowMapResolution is set to 512; at Medium =1024; at High =2048; and =4096 at Ultra. A higher value of 8192 is possible for shadow resolution, which will improve shadows slightly, but will also reduce FPS substantially. The screenshot comparison below shows the difference between a value of 4096 for this variable as set using the Ultra preset, and a value of 8192, in an indoor scene where the difference is most noticeable. You can see that the shadow of the character, and the large shadow to the right of him both have much smoother edges at a value of 8192.
Click here for an interactive comparison showing the difference between ShadowMapResolution 4096 and 8192.
Ombres
iShadowMapResolution = 4096
Cette variable dans le SkyrimPrefs.ini modifie la résolution de l'ombre et donc est donc joue sur la qualité des Ombres du jeu.
Par défaut les variable sont bas = 512; au moyen = 1024; à haute = 2048 et 4096 = ultra.
Si vous avez une grosse config il est possible de l'augmenter 2x fois plus, mettez la valeur 8192 (bonne chute de FPS).
Les comparaisons des deux grosse résolutions sur les Screenshots, on vois une assez net différence.
Cliquez
ici pour une comparaison interactive montrant la différence entre les résolutions 4096 et 8192 de la variable ShadowMapResolution.
iBlurDeferredShadowMask=3 - This variable in SkyrimPrefs.ini controls the blurring effect applied to shadows. Lower values will sharpen shadows, and at 0 the blur effect on shadows is completely disabled, providing the sharpest shadows. Higher values will progressively soften the shadows until they become almost shapeless. The screenshots below show the difference at a value of 0, 3 and 7 - the most obvious change is in the sharpness of the tree shadow. The performance impact is typically minimal. You can decrease this setting to bring out more detail in high resolution shadows, or increase the setting to blur and hence hide shadow jaggedness and shimmering for lower resolution shadows.
Click here for an interactive comparison showing the difference between BlurDeferredShadowMask 0 and 7, and here for animated comparison showing each setting.
iBlurDeferredShadowMask = 3
Cette variable dans le SkyrimPrefs.ini contrôle l'effet de flou (Blur) appliqué aux ombres.
Une valeur 0 désactive le flou, ce qui donne une ombre avec des bords bien net.
Une valeur plus élevéesajoute du flou, ce qui adouci les Ombres.
Les captures d'écran ci-dessous montrent la différence d'une valeur de 0, 3 et 7 - le changement le plus évident est dans la netteté de l'ombre des arbres. L'impact sur les performances est généralement minime.
Vous pouvez diminuer ce paramètre pour apporter plus de détails dans les ombres de haute résolution, et pour les petite config' augmenter le Blur pour cacher les gros escaliers sur le contour des ombres
Cliquez
ici pour une comparaison interactive montrant la différence entre BlurDeferredShadowMask 0 et 7.
iShadowMaskQuarter=4 - This variable in SkyrimPrefs.ini also has an impact on the clarity shadows. If raised to higher values such as 10, it improves the crispness of shadows, but at very high values it will simply crash the game. Lowering the value will make shadows less detailed, but if set to 0, be aware that it disables indoor shadows completely. The performance impact can be major, so you should use the iBlurDeferredShadowMask setting first to adjust shadow clarity.
iShadowMaskQuarter = 4
Cette variable dans le SkyrimPrefs.ini a également un impact sur la clarté ombres.
Si la valeur est porter a 10, il améliore la netteté des ombres, mais à des valeurs très élevées, il sera tout simplement planter le jeu..
A une valeur basse les ombres sont moins détaillés, mais si elle est à 0, sachez que ça désactive complètement les ombres intérieures.
L'impact sur les performances peuvent être importants, alors vous devriez utiliser la valeur iBlurDeferredShadowMask comme premier réglage pour ajuster la clarté des ombres.
fShadowDistance=8000 - This variable in SkyrimPrefs.ini has a significant impact on shadow quality in outdoor areas. It controls the distance at which shadows are visible, however due to the way the engine works, it also determines the overall level of detail of shadows in the game world. Lowering the value of this variable will improve shadow resolution, but will also remove shadows from more distant objects, which improves performance significantly. If set to 0, outdoor shadows are completely disabled. The screenshots below compare this variable at a value of 400, 2000 and 8000. It confirms that the lower the value, the lower the shadow distance but the finer the detail on shadows.
Click here for an interactive comparison showing the difference between ShadowDistance 400 and 8000, and here for an animated comparison showing each setting.
fShadowDistance = 8000
Cette variable dans SkyrimPrefs.ini a un impact significatif sur la qualité de l'ombre à l'extérieur.
Il contrôle la distance à laquelle les ombres sont visibles.
Baisser cette valeur améliore la résolution d'ombre, mais supprime les ombres des objets plus éloignés, ce qui améliore considérablement les performances.
Plus la valeur est grande, plus les Ombres seront sombres et seront afficher au loin.
Si définie à 0, les ombres en plein air sont complètement désactivé.
La capture d'écran ci-dessous comparent cette variable à une valeur de 400, 2000 et 8000.